zaterdag 14 juli 2012

pannelappen

Vorig jaar maakte ik deze geborduurde pannelappen, ik was helemaal weg van het patroontje.
Ze worden hier ook intensief gebruikt dus ook veelvuldig gewassen. De binnen voering, gemaakt van een restje was achteraf niet zo geschikt, het is iets gekrompen, vandaar de iets vreemde vorm.
Ach, daar leer ik weer van, en na even rechttrekken wil het best nog.
Het patroon is het black and white borduren. Ik vond het patroon in een handwerk boek van de bibliotheek en ook met deze rode kleur. Ken je dat: opslag verliefd worden op een patroon? Nou dat had ik dus met dit, moest ook gelijk gemaakt worden.

2 opmerkingen:

  1. Ja , dat ken ik, op slag verliefd, maar erg mooi. Wat ik zelf altijd gebruik voor pannenlappen, haal ik bij de kringloop, zijn de baby onderleggers van molton, zijn al veel gewassen dus voorgekrompen en lekker van dikte.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, heel herkenbaar!
    Het is ook wel een heel mooi patroon. Ook leuk om te maken, denk ik, met al die verschillende steken.

    Fijn weekend en een lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen