donderdag 8 maart 2012

uitprobeersels 1

Na al veel blogs over quilten gelezen te hebben en vooral al die mooie creaties langs te zien komen wilde ik de gok er ook op wagen. Ik begon met een kussen van hexagonnen, via you tube bekeek ik menig uitleg en al snel was mijn eerste werkje af.
Toen stortte ik me op de log cabin, ook weer op internet naar uitleg gesnuffeld en gewoon dom weg beginnen. Ik maakte er twee, niet zo klein want voor de eerste keer moest het wel handzaam zijn.

O,ja dit keer niet met de hand maar met de naaimachine. Tja en wat dan verder? Dus de twee log cabins aan elkaar genaaid. Daarna kwam de beslissing om er iets groots voor het bed van te maken met allerlei probeersels. Dus ik maak elke keer een ander patroon en zet die als rand aan deze twee cabins.
Al bezig hiermee kreeg ik ook meer kleurinzicht, en heb nu een beetje spijt van de donkere kleuren rood en blauw. Werk nu meer met pasteltinten of frisse blauw/groene kleuren.
Maar daar over later meer.


1 opmerking:

  1. Leuk om een werkstuk te maken dat gaandeweg bedacht wordt. Ik ben benieuwd naar het vervolg...

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen